Eén van de duurste vervoerders ter wereld informeert reizigers niet

foto-11 kopie

 

Reizigers wisten vanochtend niet waar ze aan toe waren tijdens een grote stroomstoring bij de Randstadrail en de metro van RET. Tijdens de drukke ochtendspits reden er tussen Nootdorp en Den Haag centraal vanuit beide richtingen geen trams of metro’s. Daarnaast was de informatievoorziening voor gestrande reizigers ondermaats.

 

Op de lichtborden boven het perron werd een alternatieve metro aangeboden die daar uiteindelijk ook niet zou komen te rijden. Tevens werd er niets omgeroepen op de stations, waardoor het voor reizigers onduidelijk bleef wat er precies aan de hand was en hoe lang de storing zou duren. Daarnaast werd het voor reizigers niet duidelijk waar de storing zich precies voordeed, waardoor het kiezen voor een alternatieve route een stuk lastiger werd voor de gestrande reizigers.

 

De Randstadrail valt onder HTM Personenvervoer. Op het twitteraccount van htm_reisinfo werd de storing genoemd, maar verdere informatie ontbrak volledig; zelfs op de eigen website. RET twitterde over de storing en verwees door naar de website, maar ook hier moet men lang zoeken om gebrekkige informatie over de storing te kunnen vinden.

 

Op Twitter regende het onder de hashtag #RandstadFail klachten van reizigers over de vertraging en slechte informatievoorziening. Op Facebook is afgelopen maand zelfs een meldpunt opgericht om klachten over de Randstadrail te melden. Uit onderzoek van Simon-Kucher & Partners blijkt dat een ritje in de Randstadrail één van de duurste ter wereld is. Sinds kort is de Metropoolregio Rotterdam Den Haag volledig verantwoordelijk voor de prijzen en informatievoorziening.

 

Foto: Stefani Romani

Eén van de duurste vervoerders ter wereld informeert reizigers niet
Stefani Romani